Accepteren of weigeren


Na de bezichtiging geeft u door of u de woning accepteert of weigert. Houdt u rekening met de door de verhuurder vastgestelde termijn voor het doorgeven van uw reactie.

U kunt uw reactie doorgeven door op de link te klikken in de e-mail met de uitnodiging voor de bezichtiging. Of log in en zoek de woning op bij Mijn reacties. Daar kunt u uw keuze doorgeven.

Lukt het niet om uw reactie via de website door te geven, neem dan zo spoedig mogelijk (telefonisch) contact op met de verhuurder die de woning aanbiedt. Een verhuurmedewerker kan dan alsnog uw keuze vastleggen.


Veelgestelde vragen

Ik heb een woning geaccepteerd en wil nu alsnog weigeren. Kan dit?

Na acceptatie van de woning kunt u alsnog de woning weigeren. Als u dit na het controleren en het goedkeuren van uw gegevens doet, kan de corporatie administratiekosten in rekening brengen.

Zolang deze kosten niet zijn voldaan wordt uw inschrijving geblokkeerd. U kunt dan niet reageren of een aanbieding ontvangen voor een andere woning.

Het weigeren nadat u de woning heeft geaccepteerd wordt een onterechte weigering genoemd en kan leiden tot een sanctie.
Heeft u een urgentie en weigert u de woning nadat u die heeft geaccepteerd, dan vervalt uw urgentie.

Is uw vraag hiermee beantwoord?
Stel uw vraag aan het Klantcontactcentrum Dank u wel voor uw reactie
Wanneer moet ik acceptatiekosten betalen?

Aan het accepteren van een lotingwoning zijn acceptatiekosten verbonden. Dit geldt zowel bij betaalde als bij gratis inschrijvingen. U ontvangt bij een definitieve aanbieding automatisch bericht van de woningcorporatie met informatie over de acceptatiekosten en hoe u deze kunt betalen.

Is uw vraag hiermee beantwoord?
Stel uw vraag aan het Klantcontactcentrum Dank u wel voor uw reactie

Staat uw vraag er niet bij? Dan kunt u uw vraag stellen aan ons Klantcontactcentrum.

Uitleg ?

x
Helpfunctie actief

De helpfunctie is nu actief. Klik bij een onderwerp op het ?-icoon om uitleg te krijgen. Klik nogmaals op Help? om de helpfunctie te sluiten.