Inloggen ? Inschrijven ? Help?

Doorzoek de website


Annuleren
×
Onderwerpen

Welkom

Veelgestelde vragen


Hoe kan ik mijn inschrijving verlengen?
U kunt uw inschrijving jaarlijks verlengen door middel van:
- een machtiging
- een iDEAL betaling

Een gratis inschrijving voor lotingwoningen hoeft u niet te verlengen.
 
Is uw vraag hiermee beantwoord?
Stel uw vraag aan het Klantcontactcentrum Dank u wel voor uw reactie
Wat zijn de voorwaarden om mij in te schrijven bij WoningNet Almere voor sociale huur?
  • u moet minimaal 18 jaar zijn. Als blijkt dat u bij inschrijving jonger was dan 18 jaar, dan vervalt uw inschrijving. De betaalde inschrijfkosten worden niet teruggestort;
  • u heeft de Nederlandse nationaliteit of een geldige verblijfsstatus;
  • u mag maar één keer staan ingeschreven bij WoningNet Almere.

Uw betaalde inschrijving moet jaarlijks worden verlengd. Een inschrijving is persoonsgebonden en kunt u dus niet overdragen op iemand anders.

Is uw vraag hiermee beantwoord?
Stel uw vraag aan het Klantcontactcentrum Dank u wel voor uw reactie
Ik heb nu een jaarinkomen hoger dan € 36.165, is inschrijving bij WoningNet Almere zinvol?

Overweegt u zich bij WoningNet Almere in te schrijven, dan is het belangrijk dat u zelf de afweging maakt of dit voor u zinvol is.

Het is natuurlijk ook mogelijk dat u al ingeschreven staat bij WoningNet Almere en dat uw inkomen hoger is dan € 36.165. Misschien verwacht u dat uw inkomen gaat dalen en dat u over een tijdje wel in aanmerking komt voor een sociale huurwoning. In de tussentijd bouwt u dan inschrijfduur op.

Andersom kan het ook zo zijn dat u nu niet genoeg verdient, maar dat u de komende jaren meer gaat verdienen. Denk dus goed na voordat u zich in- of uitschrijft bij WoningNet Almere.

Is uw vraag hiermee beantwoord?
Stel uw vraag aan het Klantcontactcentrum Dank u wel voor uw reactie
Wat kost een inschrijving en hoe betaal ik?

Een inschrijving bij WoningNet Almere kost € 25,50. U betaalt via iDEAL of door een machtiging af te geven. Dit is een doorlopende machtiging.

Als het WoningNet Almere niet lukt om via de machtiging de inschrijfkosten te incasseren, ontvangt u een verzoek om op een andere manier te betalen.

Uw inschrijving vervalt als u de inschrijfkosten en/of verlengingskosten niet betaalt.
U bent zelf verantwoordelijk voor de betaling van de inschrijfkosten en de verlengingskosten. Ook als u het automatische bericht niet heeft ontvangen.

Aan het accepteren van een woning op basis van uw inschrijfduur zijn geen kosten verbonden. Accepteert u een lotingwoning met uw betaalde inschrijving, dan betaalt u € 50 acceptatiekosten.

Is uw vraag hiermee beantwoord?
Stel uw vraag aan het Klantcontactcentrum Dank u wel voor uw reactie
Wat is een gratis inschrijving?

Met een gratis inschrijving kunt u alleen reageren op lotingwoningen. U bouwt geen inschrijfduur op met een gratis inschrijving. Als u wilt reageren op de sociale woningen die op basis van inschrijfduur worden verdeeld, dan heeft u een betaalde inschrijving nodig.

Accepteert u een sociale huurwoning met een gratis inschrijving, dan betaalt u wel € 50 voor de kosten van het acceptatieproces.

Wie van een gratis inschrijving wil overstappen naar een betaalde inschrijving, moet zich opnieuw inschrijven. Met een betaalde inschrijving kunt u ook reageren op lotingwoningen.

Een gratis inschrijving hoeft u niet te verlengen.

Is uw vraag hiermee beantwoord?
Stel uw vraag aan het Klantcontactcentrum Dank u wel voor uw reactie
Het lukt niet om me bij WoningNet Almere in te schrijven.
  • u heeft een tweelingbroer of -zus die al staat ingeschreven bij WoningNet. Neem contact op met het Klantcontactcentrum via het contactformulier. Voeg hierbij een kopie van een geldig legitimatiebewijs van zowel uzelf als van uw tweelingbroer of -zus;
  • er is een andere persoon die dezelfde achternaam en geboortedatum heeft. Neem contact op met het Klantcontactcentrum via het contactformulier. Voeg hierbij een kopie van een geldig legitimatiebewijs;
  • u staat al ingeschreven bij WoningNet Almere. Vraag uw inschrijfgegevens op via het Klantcontactcentrum van WoningNet.
Is uw vraag hiermee beantwoord?
Stel uw vraag aan het Klantcontactcentrum Dank u wel voor uw reactie
Hoe kan ik mijn inschrijfgegevens wijzigen?

De meeste gegevens kunt u zelf wijzigen via de website. Als u bent ingelogd klikt u bij Mijn WoningNet op Profiel.

Deze gegevens kunt u niet via de website wijzigen:

  • naam
  • geboortedatum
  • geslacht
  • naam, geboortedatum, geslacht en adres van de medeaanvrager (u kunt de medeaanvrager wel uitschrijven en/of toevoegen)
  • inschrijfdatum
  • urgentie en indicaties

Als een van de bovenstaande gegevens (behalve urgentie en indicaties) niet juist staat geregistreerd, kunt u schriftelijk een gemotiveerd wijzigingsverzoek doen. Voeg bij uw verzoek een kopie van een geldig legitimatiebewijs. Stuur uw verzoek naar het Klantcontactcentrum. WoningNet beoordeelt vervolgens of uw verzoek kan worden verwerkt en stelt u daarvan op de hoogte.

Heeft u een urgentie? Dan kunt u uw gegevens niet zelf wijzigen. Als uw urgentie of uw gegevens niet goed staan geregistreerd, kunt u contact opnemen met de behandelaar die uw urgentieaanvraag heeft verwerkt.

Is uw vraag hiermee beantwoord?
Stel uw vraag aan het Klantcontactcentrum Dank u wel voor uw reactie
Ik wil gaan samenwonen. Hoe moeten wij ons inschrijven?

Wilt u samen met uw partner een woning zoeken, dan moet u samen op één inschrijving staan. Als een van u al staat ingeschreven, dan kan de ander als medeaanvrager op de inschrijving worden gezet. Dit kunt u zelf aanpassen: log in en klik bij Mijn WoningNet op Profiel. Ga vervolgens naar Huishoudsamenstelling en inkomen.

Als uw partner ook staat ingeschreven kunt u de inschrijvingen samenvoegen:

  • bij een samenvoeging schrijft degene met de langste inschrijftijd de ander als medeaanvrager bij op de registratie. Het registratienummer van de medeaanvrager vervalt daarmee.
    Voor een samenvoeging van twee inschrijvingen kunt u contact opnemen met het Klantcontactcentrum.
  • een samenvoeging kan later eventueel ongedaan worden gemaakt door middel van een splitsing. De medeaanvrager krijgt dan de inschrijftijd terug van de oorspronkelijke inschrijving.
Is uw vraag hiermee beantwoord?
Stel uw vraag aan het Klantcontactcentrum Dank u wel voor uw reactie
Ik sta als medeaanvrager op een inschrijving. Kan ik een eigen inschrijving krijgen?

U kunt niet als medeaanvrager en als hoofdaanvrager staan ingeschreven.

Een medeaanvrager kan een eigen registratie aanvragen door de inschrijving te splitsen. Een splitsing betekent dat de medeaanvrager van de inschrijving wordt afgehaald en een eigen registratienummer aanvraagt. De inschrijfdatum van de nieuwe inschrijving is de datum van bijschrijven op de inschrijving van de hoofdaanvrager. Een splitsing kan niet plaatsvinden als u een woningaanbieding heeft. Bij een splitsing na samenvoeging krijgt de medeaanvrager de inschrijfdatum terug van het oude registratienummer.

De hoofd- of medeaanvrager kan de splitsing aanvragen door contact op te nemen met het Klantcontactcentrum. De medeaanvrager schrijft zich vervolgens opnieuw in en stuurt per e-mail (contactformulier) het nieuwe en het oude registratienummer naar het Klantcontactcentrum. Vervolgens wordt de oude inschrijfduur aan het nieuwe registratienummer van de medeaanvrager gekoppeld.

Is uw vraag hiermee beantwoord?
Stel uw vraag aan het Klantcontactcentrum Dank u wel voor uw reactie
Kan ik mijn inschrijving ook voor een andere regio gebruiken?

Nee, een inschrijving bij WoningNet Almere geldt alleen voor Almere. U kunt uw inschrijving en opgebouwde rechten niet gebruiken in een andere regio. U kunt zich wel in meerdere regio's inschrijven. U betaalt dan in elke regio inschrijfgeld.

Is uw vraag hiermee beantwoord?
Stel uw vraag aan het Klantcontactcentrum Dank u wel voor uw reactie
Wanneer word ik uitgeschreven bij WoningNet Almere?

Uw inschrijving vervalt als:

  • u een sociale huurwoning accepteert van één van de woningcorporaties in Almere;
  • u de inschrijfkosten niet betaalt;
  • u de verlengingskosten niet betaalt;
  • u zelf heeft doorgegeven dat u uitgeschreven wilt worden.
Is uw vraag hiermee beantwoord?
Stel uw vraag aan het Klantcontactcentrum Dank u wel voor uw reactie
Hoe kan ik mij uitschrijven?

U kunt zich uitschrijven bij WoningNet Almere:

  • via de website: log in en klik bij Mijn WoningNet op Profiel. Bij Overzicht van mijn gegevens ziet u aan de rechterkant de knop om u uit te schrijven;
  • schriftelijk: stuur uw verzoek om uitschrijving, onder vermelding van uw registratienummer, naar het Klantcontactcentrum.

Let op! Als u actuele en/of lopende reacties heeft, kunt u zich niet uitschrijven. Neem dan contact op met het Klantcontactcentrum.

Is uw vraag hiermee beantwoord?
Stel uw vraag aan het Klantcontactcentrum Dank u wel voor uw reactie

Staat uw vraag er niet bij? Dan kunt u uw vraag stellen aan ons Klantcontactcentrum.

Uitleg ?

x
Helpfunctie actief

De helpfunctie is nu actief. Klik bij een onderwerp op het ?-icoon om uitleg te krijgen. Klik nogmaals op Help? om de helpfunctie te sluiten.