Inloggen ? Inschrijven ? Help?

Doorzoek de website


Annuleren
×
Onderwerpen

Welkom

Veelgestelde vragen


Wat vind ik op deze website?

Op deze website vindt u alles wat u nodig heeft om een woning te vinden. Of het nu gaat om een huurwoning of om een koopwoning. De website ondersteunt u vanaf het moment dat u besluit te gaan verhuizen tot aan de acceptatie van een nieuwe woning.

Wilt u meer weten over het zoeken en vinden van een woning?
Kijk dan op de pagina Uitleg.

Is uw vraag hiermee beantwoord?
Stel uw vraag aan het Klantcontactcentrum Dank u wel voor uw reactie
Wat vind ik bij Uitleg?

Bij Uitleg vindt u de belangrijkste informatie die u nodig heeft als u wilt verhuizen.

Van informatie over huur en koopwoningen tot de wijze waarop de verschillende woningen verdeeld worden. En van het reageren op een woning tot het tekenen van een huurcontract.

Is uw vraag hiermee beantwoord?
Stel uw vraag aan het Klantcontactcentrum Dank u wel voor uw reactie
Wat vind ik bij Mijn berichten?
Bij Mijn berichten (te vinden bij Mijn WoningNet, als u bent ingelogd) vindt u de berichten die via WoningNet per e-mail aan u verstuurd zijn. Dit kan bijvoorbeeld een bewijs van uw inschrijving zijn, een Digizine, een betalingsverzoek of een uitnodiging voor een bezichtiging. Heeft u een e-mail van ons gemist of per ongeluk verwijderd, dan kunt u de e-mail altijd terugvinden bij Mijn berichten.

Let op!
U ziet hier alleen de berichten die automatisch verzonden zijn. Eventuele correspondentie met onze medewerkers worden niet in Mijn berichten opgeslagen.

Is uw vraag hiermee beantwoord?
Stel uw vraag aan het Klantcontactcentrum Dank u wel voor uw reactie
Wat voor nieuws vind ik op de website?

De nieuwsberichten informeren u over belangrijke veranderingen. Bijvoorbeeld over wijzigingen in Europese, regionale of gemeentelijke regels en afspraken. Of over nieuwe mogelijkheden van de website.

Is uw vraag hiermee beantwoord?
Stel uw vraag aan het Klantcontactcentrum Dank u wel voor uw reactie
Het lukt mij niet om in te loggen, hoe los ik dit op?

Let bij het inloggen op het volgende:

  • Controleer of het registratienummer juist is ingevuld.
  • Het wachtwoord is hoofdlettergevoelig. Toets het daarom exact in en zet Caps Lock uit.

    Als u uw gegevens correct invult en u kunt toch niet inloggen, ververs dan de webpagina en probeer het nog eens. U ververst een pagina door de toetsen Ctrl en F5 tegelijk in te drukken.

    Lukt het u hierna nog steeds niet om in te loggen, neem dan contact op met het Klantcontactcentrum van WoningNet.

    Via de link Wachtwoord vergeten? (op de pagina Inloggen) kunt u door het invoeren van uw e-mailadres of uw registratienummer een nieuw wachtwoord opvragen.

    Is uw vraag hiermee beantwoord?
    Stel uw vraag aan het Klantcontactcentrum Dank u wel voor uw reactie
    Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?

    U kunt uw wachtwoord wijzigen als u bent ingelogd. Klik bij Mijn WoningNet op Profiel.
    Bij Overzicht van mijn gegevens kunt u uw wachtwoord wijzigen.

    Een wachtwoord bestaat uit minimaal 7 en maximaal 14 tekens. Letters, cijfers en speciale tekens zijn toegestaan. Met uw wachtwoord kunt u inloggen op Mijn WoningNet.

    Is uw vraag hiermee beantwoord?
    Stel uw vraag aan het Klantcontactcentrum Dank u wel voor uw reactie
    Ik heb geen e-mail ontvangen, wat is er aan de hand?

    Dit kan verschillende oorzaken hebben:

    • Het door u geregistreerde e-mailadres is onjuist. Controleer uw gegevens via Mijn WoningNet bij Profiel.

    • Uw mailbox zit vol. Dit kan komen doordat uw mailprogramma de e-mails wel ophaalt van de server, maar ze niet verwijdert. Als u Microsoft Outlook gebruikt, kunt u dat als volgt oplossen:
      - ga in het menu naar: Extra, E-mailaccounts;
      - kies Bestaande e-mailaccounts weergeven. Selecteer vervolgens uw e-mailaccount en klik op Wijzigen;
      - klik op de knop Meer instellingen;
      - deactiveer op het tabblad Geavanceerd de optie Mail op server achterlaten. Uw mailprogramma zorgt er nu voor dat berichten nadat ze opgehaald zijn, worden verwijderd van de server.
       
    • De instellingen van uw e-mailaccount staan niet goed.
      Voor het instellen van uw email programma heeft u de volgende gegevens nodig (u vindt deze meestal op de website van uw provider):
      - gegevens POP-server;
      - inlognaam en wachtwoord (POP);
      - gegevens SMTP-server.
       
    • Het filter voor ongewenste e-mail staat te hoog. In Outlook is het niveau van bescherming standaard ingesteld op Laag. Bij deze bescherming worden alleen de meest voor de hand liggende ongewenste e-mailberichten onderschept. U kunt het filter ook scherper afstellen, maar in dat geval kan het gebeuren dat ook normale berichten worden onderschept. Alle berichten die door het filter voor ongewenste e-mail worden gedetecteerd, komen in de map Ongewenste e-mail terecht. Van tijd tot tijd moet u de berichten in die map controleren.
    Is uw vraag hiermee beantwoord?
    Stel uw vraag aan het Klantcontactcentrum Dank u wel voor uw reactie
    Moet ik cookies van jullie website accepteren?

    Als u volledig gebruik wilt maken van de mogelijkheden van de website moet u cookies accepteren.

    Cookies worden gebruikt voor de website zelf en voor het verzamelen van gegevens over het bezoek van de site. Bijvoorbeeld gegevens als het besturingssysteem, de internetbrowser die u gebruikt en de internetpagina's die u bekijkt. We kunnen zo onze dienstverlening verbeteren.

    Meer informatie over cookies vindt u in ons cookiestatement.

    Is uw vraag hiermee beantwoord?
    Stel uw vraag aan het Klantcontactcentrum Dank u wel voor uw reactie
    Met welke instellingen werkt de website het beste?

    Deze website werkt het beste met de volgende instellingen:

    • Gebruik de meest recente versie van uw browser (Internet Explorer, Google Chrome, Firefox of Safari);
    • Accepteer cookies (u krijgt automatisch de vraag of u cookies wilt accepteren);

    Klik op deze link om direct te zien welke browser u gebruikt en of dit de meest recente versie is.

    Download de meest recente versie van uw browser:

    Gebruikt u een oudere versie van een browser, dan is het mogelijk dat de website niet optimaal werkt.

    Is uw vraag hiermee beantwoord?
    Stel uw vraag aan het Klantcontactcentrum Dank u wel voor uw reactie
    De website werkt niet goed op mijn computer. Wat kan ik doen?

    U kunt contact opnemen met het Klantcontactcentrum. Om u zo goed mogelijk te kunnen helpen is het handig als u deze gegevens kunt doorgeven:

    • Wat gaat er mis? Bijvoorbeeld: inloggen, reageren op een woning of profielgegevens aanpassen lukt niet.
    • Op welke datum en hoe laat deed het probleem zich voor?
    • Gebruikt u een ‘gewone’ computer, een tablet (Apple of een ander merk) of een smartphone?
    • Welk type browser gebruikt u (bijvoorbeeld Internet Explorer, Google Chrome, Firefox of Safari)? Klik hier om te zien welke browser u gebruikt.

    Om zo goed mogelijk te kunnen zien wat er mis gaat, ontvangen wij graag een schermafbeelding (screenshot) van uw computerscherm met het probleem.
    Klik op de toetsen Alt en Printscreen, open een nieuw Word-document en klik op Ctrl en V. De afbeelding van uw computerscherm is nu zichtbaar. Sla het Word-document op en stuur het als bijlage mee met uw e-mail waarin u het probleem uitlegt.

    Lees hier uitgebreide informatie over het maken van een schermafbeelding (Windows, Mac, iOS, Android).

    U kunt ook een foto van uw computerscherm doormailen als bijlage.

    Is uw vraag hiermee beantwoord?
    Stel uw vraag aan het Klantcontactcentrum Dank u wel voor uw reactie

    Staat uw vraag er niet bij? Dan kunt u uw vraag stellen aan ons Klantcontactcentrum.

    Uitleg ?

    x
    Helpfunctie actief

    De helpfunctie is nu actief. Klik bij een onderwerp op het ?-icoon om uitleg te krijgen. Klik nogmaals op Help? om de helpfunctie te sluiten.