Veelgestelde vragen


Hoe worden de woningen verdeeld?

Woningzoekenden met een betaalde inschrijving bij WoningNet die reageren op een sociale huurwoning krijgen op basis van inschrijfduur een woning toegekend. Hoe langer u staat ingeschreven hoe meer kans u maakt op de woning waarop u reageert.

Ongeveer de helft van alle woningen wordt verdeeld via loting.

Een aantal woningen wordt met voorrang aan vastgestelde doelgroepen toegewezen.

Is uw vraag hiermee beantwoord?
Stel uw vraag aan het Klantcontactcentrum Dank u wel voor uw reactie
Wat is een urgentie adviesgesprek?

Om te weten of u kans maakt op urgentie, kunt u een urgentie advies gesprek aanvragen via Het vierde huis. In dit gesprek wordt samen met u gekeken naar uw persoonlijke situatie en krijgt u advies over het doen van een urgentieaanvraag. Hier zijn geen kosten aan verbonden

Is uw vraag hiermee beantwoord?
Stel uw vraag aan het Klantcontactcentrum Dank u wel voor uw reactie
Waar vraag ik urgentie aan?

Urgentie vraagt u aan bij Het Vierde Huis.

Onderzoek op de digitale urgentiewijzer of u eventueel in aanmerking komt voor urgentie.

Is uw vraag hiermee beantwoord?
Stel uw vraag aan het Klantcontactcentrum Dank u wel voor uw reactie
Moet ik zelf op woningen reageren als ik een urgentie heb?

Ja, u moet zelf reageren op het actuele woningaanbod. In sommige gevallen kunt u een eenmalige bemiddeling krijgen via een van de Almeerse corporaties.

De urgentieverklaring geeft u 6 maanden voorrang op andere woningzoekenden.

Is uw vraag hiermee beantwoord?
Stel uw vraag aan het Klantcontactcentrum Dank u wel voor uw reactie
Kan ik urgentie aanvragen met een gratis inschrijving?

Nee, voor het aanvragen van urgentie heeft u een betaalde inschrijving nodig. Bij een eventuele toekenning van de urgentie is het belangrijk dat u op zoveel mogelijk woningen kunt reageren. Dat kan alleen met een betaalde inschrijving, waarmee u kunt reageren op het totale sociale woningaanbod. Dus op lotingwoningen en op woningen die worden verdeeld op basis van inschrijftijd.

Is uw vraag hiermee beantwoord?
Stel uw vraag aan het Klantcontactcentrum Dank u wel voor uw reactie
Kan ik met mijn WoningNet Almere-registratie ook reageren op het woningaanbod van verhuurders die niet zijn aangesloten bij WoningNet Almere?

Nee. Met uw registratie kunt u alleen reageren op het woningaanbod van WoningNet Almere.

Is uw vraag hiermee beantwoord?
Stel uw vraag aan het Klantcontactcentrum Dank u wel voor uw reactie
Wanneer heb ik een indicatie nodig en waar kan ik die aanvragen?

U heeft een indicatie nodig om met voorrang te reageren op aangepaste woningen. Heeft u een CIZ- of een WMO-indicatie? Stuur dan een kopie daarvan op naar het Klantcontactcentrum onder vermelding van uw registratienummer. Uw indicatie wordt dan aan uw inschrijving toegevoegd. U kunt dan met voorrang reageren op aangepaste woningen.

U kunt een WMO-indicatie aanvragen bij uw wijkteam en een CIZ-indicatie bij het CIZ (Centrum indicatiestelling zorg).

Is uw vraag hiermee beantwoord?
Stel uw vraag aan het Klantcontactcentrum Dank u wel voor uw reactie
Hoe schrijf ik me in voor een seniorenwoning/55+woning?

Om in aanmerking te kunnen komen voor een seniorenwoning/55+woning moet de hoofd- of medeaanvrager 55 jaar of ouder zijn. Ook moet u voldoen aan de overige voorwaarden die in de woningadvertentie staan.

Is uw vraag hiermee beantwoord?
Stel uw vraag aan het Klantcontactcentrum Dank u wel voor uw reactie

Staat uw vraag er niet bij? Dan kunt u uw vraag stellen aan ons Klantcontactcentrum.

Uitleg ?

x
Helpfunctie actief

De helpfunctie is nu actief. Klik bij een onderwerp op het ?-icoon om uitleg te krijgen. Klik nogmaals op Help? om de helpfunctie te sluiten.